همشهری آنلاین: وزیر اطلاعات با حضور در جلسهٔ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سوالات نادران نماینده تهران و اسدی نماینده مشکین‌شهر پاسخ می‌دهد.

موضوع روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور کانادا با حضور مسئولین ذی‌ربط در جلسهٔ این کمیسیون بررسی می‌شود.

 همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نشست مشترکی با رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و معاونان وی خواهند داشت.

کارگروه‌های امنیت، دفاعی و روابط خارجی نیز در این هفته به بررسی موضوعات مرتبط به بخش مربوطه خواهند پرداخت.

کشور حافظ منافع ایران در کانادا هنوز مشخص نشده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه از سوی ایران و کانادا کشور حافظ منافع برای رسیدگی به کارهای اتباع ایرانی و کانادایی مشخص خواهد شد گفت: ایران تاکنون تصمیمی در رابطه با انتخاب کشور حافظ منافع در کانادا نگرفته است.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با سیاست‌های واکنشی ایران نسبت به خصمانه بودن رفتار کانادا در قبال کشورمان گفت: در‌‌ همان روز اول که خبر انتشار یافت در خواست کمیسیون از وزارت خارجه این بود که با شدت در برخورد و واکنش به اقدام کانادا هرچه سریع‌تر وارد عمل شود.

وی افزود: وزارت خارجه می‌بایست ضرب العجل ۵ روزه کانادا را به ۲روز کاهش می‌داد و کلیه دیپلمات‌ها و کارکنان آنان را از ایران اخراج و سفارت کانادا را در تهران تعطیل کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص احتمال اتخاذ این رویه از سوی کشورهای غربی، اظهار کرد: به نظر من کشور‌های غربی عاقل‌تر از این هستند که بخواهند چنین تصمیمی را علیه ایران بگیرند.

نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به دلیل اینکه غرب اکنون در رکود اقتصادی به سر می‌برد و وابستگی بسیاری به حامل‌های انرژی منطقه خاورمیانه و ایران دارد لذا هرگونه قطع ارتباط کشورهای غربی با ایران انعکاس جبران ناپذیری در این کشور‌ها بجا خواهد گذاشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: اتباع ایرانی مقیم کانادا و کانادایی‌های مقیم در ایران برای حل مشکلات و مسائل کاری و دانشجویی خود می‌توانند به کشور حافظ منافع که از سوی دو کشور مشخص می‌شوند مراجعه کنند.

وی افزود: کشور حافظ منافع در هر کشوری باید به تمام مسائل و مشکلات اتباع کشورهایی که این کشور را به عنوان حافظ منافع خود انتخاب می‌کنند رسیدگی کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تاکنون نه کشور کانادا و نه ایران هیچ کشوری را به عنوان کشور حافظ منافع در کانادا و ایران انتخاب نکرده‌اند.

 

 

کد خبر 184568
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز